enigmaescaperoom

اتاق فرار انیگما

enigmaescaperoom

اتاق فرار انیگما

مجموعه اتاق فرار انیگما متشکل از تیمی خلاق، توانمند و حرفه‌ای، تلاش نموده است تا با رعایت استانداردهای بین المللی چه به جهت طراحی پلان بازی و چه به جهت طراحی داخلی و فضاها، ساعتی خوش را برای شما، دوستان و خانواده‌تان رقم بزند.
https://www.enigmaescaperoom.ir/

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اتاق فرار خارجی

پس از کشته شدن پنج نوجوان در آتش سوزی لهستان، بیش از ۱۳ اتاق فرار در این کشور بسته شد و مردم مانند گذشته به این اتاق‌ها و امنیتشان اطمینان نکردند. در نتیجه از محبوبیت اتاق‌های فرار در لهستان کاسته شد و از سوی دیگر والدین اجازه‌ی حضور در اتاق‌ها را به فرزندان خود نمی‌دادند. در واقع مقامات لهستانی ۱۳ اتاق فرار را به دلیل نقص ایمنی تعطیل کردند و نخست وزیر از مردم خواست تا اتاق‌های فرار ناامن را به آتش نشانان و پلیس گزارش دهند. از سوی دیگر این مهم است که اتاق‌های فرار یک درب خروجی اضطراری داشته باشند و عامل مرگ این ۵ بازیکن نیز عدم وجود یک مسیر اضطراری بوده است.

شاید برایتان سوال باشد که اتاق‌های فرار تا چه اندازه خطرناک هستند و آیا تاکنون باعث مرگ شرکت‌کنندگان شده‌اند یا خیر. در جواب باید بگوییم که عموما اتاق‌های فرار به شکلی کاملا امن و با استانداردهای خاصی طراحی و ساخته می‌شوند اما در مواردی بروز برخی حوادث و بی‌احتیاطی‌ها یا استاندارد نبودن اتاق‌ها می‌تواند منجر به آسیب بازیکنان یا مرگ شرکت‌کنندگان شوند.

اتاق فرار خارجی

در سال ۲۰۱۹ در لهستان ۵ دختر ۱۵ ساله در یک اتاق فرار بر اثر آتش‌سوزی دچار مرگ شدند. این ۵ دختر نوجوان که در اتاق فرار جشن تولد گرفته بودند در پی بازی ماجراجویانه در حالی که مشغول حل پازل بودند دچار حادثه و در نهایت مرگ شدند. براساس گزارش‌ها، آتش‌سوزی که در یک بازی «اتاق فرار» در شمال لهستان رخ داد، پنج دختر نوجوان را کشت و یک مرد را مجروح کرد. آتش سوزی حدود ساعت ۵ بعد از ظهر شروع شد و علت آتش سوزی سیم کشی برق نامرغوب و امنیت ضعیف اتاق فرار اعلام شد. در واقع اعلام شد که سیم کشی برق در محل برگزاری خیلی نزدیک به مواد قابل اشتعال است و در نهایت جان این شرکت‌کنندگان را گرفت.

این ماجرا در نهایت ۴ متهم داشت که اتاق فرار را اداره می‌کردند. همچنین یکی از کارمندان این اتاق فرار نیز برای عدم تلاش برای نجات این ۵ قربانی متهم شد. البته هر ۴ نفر هر گونه تخلف را رد کرده و ادعا کردند که برای نجات قربانیان هر کاری که می‌توانستند انجام دادند. احتمال می‌رود که آتش سوزی ناشی از نشت سیلندر گاز در داخل بخاری در اتاق انتظار باشد. در نهایت کالبد شکافی اجساد نشان داد که پنج دختر نوجوان که در داخل اتاق فرار محبوس شده بودند، بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باختند.

پس از این حادثه ۱۱۰۰ اتاق فرار در لهستان مورد بررسی قرار گرفتند و مواردی که نقص‌های ایمنی داشتند یا تعطیل شدند و یا موظف به برطرف کردن مشکلات امنیتی شدند. اتاق‌های فرار در لهستان بسیار محبوب بودند اما پس از این حادثه از محبوبیتشان به شدت کاسته شد. از سوی دیگر این حادثه اولین مرگ اتاق فرار بود که در جهان رخ داد و ۵ قربانی به جای گذاشت. البته این روزها امنیت بالاتری در اتاق‌های فرار فراهم می‌شود و استانداردها به شکلی جدی رعایت شده‌اند در نتیجه جای نگرانی نیست و کافی است که قبل از شرکت در یک اتاق فرار از امنیت و سابقه‌ی اتاق فرار اطمینان حاصل کنید و به سراغ مکان‌های معتبر بروید.

اسکیپ روم انیگما

متشکل از تیمی خلاق، توانمند و حرفه‌ای، تلاش نموده است تا با رعایت استانداردهای بین المللی چه به جهت طراحی پلان بازی و چه به جهت طراحی داخلی و فضاها، ساعتی خوش را برای شما، دوستان و خانواده‌تان رقم بزند. برای آشنایی با این بازی فقط یک بار اتاق فرار را امتحان کنید.

 

  • اتاق فرار انیگما